איך לפתוח עסק בפתח תקווה
שנתיים האחרונות כל תחום תעסוקה השתנה, אנשים, הוצאו לחופשות ללא תשלום והתחילו לחפש פתרונות איך להרוויח כסף בצורה עצמאית. לכן למרות שתקופת הקורונה נחשבת תקופה מאוד קשה בעולם העסקים, יד גם כאלו שדווקא אז העזו לנסות ולפתוח עסק משלה ודאי הופתעו שזה עבד.
אז אם אתם גם חשבתם על רעיון ולא ידעתם איך לפתוח עסק בפתח תקווה, הכנו לכם מאמר בנושא. פתיחת עסק תמיד מתחילה משלב של תכנון וזה לא משנה איפה תרצו לפתוח עסק או איפה תגורו. תכינו לכם תכנית עסקית, תבדקו מי הם המתחרים הישרים שלכם. דרך אגב בהשוואה לערים כמו תל אביב, רמת גן וכדמה פתח תקווה זו עיר מלאת הזדמנויות. מצד אחד היא נמצאת במקום מרכזי, שישבו לא מעט אזוריה תעשייה ופיתוח, כך שיש כאן מגוון אפשרויות. החל מעסק הכולל סניף פיזי וכמובן עסק עם נוכחות דיגיטלית בלבד.
לצורת פתיח עסק בפתח תקווה נדרש רישיון לעסק מטעם העירייה. לצורך בדיקת צורך בהוצאת רישיון לעסק שלכם אתם יכולים לפנות למחלקת רישוי עסקים בעיריית פתח תקווה ולקבל את כל התשובות אודות התהליך וצורך.
מה זה אומר נוכחות דיגיטלית?
למעשה נוכחות דיגיטלית לעסקים יכולה להתבטאות באתר, עמוד או פרופיל פעיל ברשתות חברתיות ועוד. אם עדיין אתם בתחילת הדרך, תתחילו בהקמת האתר לעסק. זאת לא אמורה להיות הוצאה גדולה מכיוון שבתחילת הדרך מספיק אם אתם יקימו אתר לא גדול, אבל שכן ישדר לגולשים מה תחום העסיק שלהם, מה אתם מציעים ומי אתם. לצורך הקמת אתר כזה תצטרכו לבצע רכישת דומיין וחבילת אחסון מותאמת לאחר מכן לבנות את האתר בעצמכם בעזרת מדריכים שתמצאו בגוגל או לפנות לאיש מקצוע ולבנות אתר דרכו. כמובן האופציה השנייה יותר מומלצת, מכיוון שהיא תחסוך לכם זמן וכאב ראש.
לעתים קרובות עולה שאלה לגבי האם חייבים בנוף לאתר לפתוח ותחזק גם אינסטגרם, פייסבוק ועוד. אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. אם יש לכם תקציבים או זמן פנוי לעסוק בזה אז זו אופציה נהדרת. אבל אם כרגע זה לא המצב אז אפשר להסתפק באתר בלבד, בתנאי שתשקיעו בתכנים רלוונטיים ועדכניים. תסתכלו מידי פעם מה מתרחש אצל מתחרים בתחום שלכם ולא רק בעיר שלכם אלא בכל מקום. תחשבו היטב מי קהל היעד שלכם ואיך אתם יכולים לפנות אליו, כך שישמיעו ויראו אתכם.
עוד שאלה שנתקלנו בה רבות בפורומים קשורה לעיצוב ומותג. עד כמה חשוב להשקיע בזה? דווקא כאן, התשובות של מקצוענים מתחלקות. יש כאלו שממליצים אכן להשקיע, מכיוון שזה מראה על רצינות ואמינות של החברה. האחרים אומרים שבתחילת הדרך לא שווה לבזבז תקציב על זה. לדעתנו האמת איפשהו באמצע. לא צריך להשתגע ולבזבז אלפי שקלים למיתוג אלא בתחילת הדרך אפשר להסתפק במשהו יותר צנוע. אבל אין ספק שיש מקום מכובד למיתוג בכל תהליך של שיווק.