אחסון אתרים טוב – מה זה אומר?
כל בעל האתר או כל מי שרוצה להקים אתר בדרך כלל מתחיל לחפש אחסון אתרים טוב, בונה אתרים מקצועי וכדומה. הרי זה ברור, שבתור לקוח, כל אחד רוצה לקבל את הכי טוב ובמיוחד כאשר מדובר על "כלי" יכול לשמש כאמצעי פרסום או כ עוד מסלול להבאת לקוחות פוטנציאליים. כידוע אתר זה בדיוק אותו "הכלי המדובר".
לכל מי שאין עדיין אתר ולא מכיר את תהליך בנייתו, נפרט בקצרה שלבי הקמת האתר. הדרך מתחילה מאיסוף מידע ויצירת תוכנית מפורטת, כולל מטרת האתר, נראות, קהל היעד. לאחר מכן עוברים לשלב של בחירה ורכישה של דומיין וחבילת אחסון ובמקביל מקבלים החלטה אם לפנות לאנשי מקצוע לצורך הקמת האתר או לנסות לבד. לאחר קבלת את כל ההחלטות מתחילים בתהליך עצמו.
אם פניתם לבונה אתרים, אז רב הסיכויים שהוא יציע לכם לאחסן את האתר אצלו, אבל אם אתם יוצאים לדרך עצמאית אז גם את הרכישה של חבילת אחסון אתרים וגם את הדומיין תצטרכו לחפש לבד.
היום ישנן חברות, כמו ג'טסרבר לצורך העניין, שמציעות גם חבילות אחסון אתרים מגוונות וגם אצלן ניתן לרכוש דומיין. עכשיו נעצור רגע, בשביל לדון על השאלה המעניינת, שכולם מעוניינים לדעת מה זה אחסון אתרים טוב ואיך מזהים אותו?
דבר ראשון, במחפשים על איזו חברת אחסון ממליצים חברים, מכירים או אפילו ברשת. חפשו מידע ואז על סמך הנתונים שצברתם תעשו רשימת העדפות לאחר מכן, תבדקו את כל אחת המועמדות, מה היא מציעה אם יש לחברה שרתים מהירים? אם השרתים מאובטחים ואם יש מקרי פריצה? בדרך כלל ברגע שפרצו לשרתי החברה, אז סביר להניח שיהיו על כך הודעות ברשת לאחר מכן, חשוב לברר לגבי ביצוע גיבויים, האם מבצעים גיבויים בצורה שוטפת ויומיומית? כולם מבינים, טכנולוגיה לפעמים עושה "בעיות" ולכן, חשוב, שתהיה לכם אופציה להחזיר את האתר לאוויר בצורה מהירה ויעילה ולא להתחיל הכל מחדש לצורך כך ניתן להשתמש בגיבוי, שנעשה ע ידי החברה.
עוד נקודה ולא פחות חשובה, זה לברר נגישות וזמינות של שירות לקוחות ותמיכה טכנית. הדרך של פנייה לשירות אינה כל כך, זה יכול להיות דרך מייל, צ'ט, טלפון או דרך נוספת, אבל הזמינות, המקצועיות והמהירות של מענה וטיפול בפנייה בהחלט משנים.
עכשיו נתייחס למחיר של השירות. קודם כל, חשוב לציין, שמומלץ לקחת חבילה שתתאים לכם לעכשיו ולא לקחת מרש משהו יותר גדול ויקר, רק עקב כך שבהמשך הדרך אתם אולי תרחיבו את הפעילות ולכן עכשיו תשלמו יותר על משהו שלא צריכים במיידי. זכרו, ברב החברות ניתן לשדרג את החבילה בצורה מאוד מהירה ולכן אין טעם לשלם מראש מחיר יותר גבוהה. עוד נקודה למחשבה, זה חיפוש ברשת חבילות אחסון חינם. צריך להבין, שכל עסק רוצה לקבל רווחים, אז אם חברת אחסון מציעה חבילה חינמית, אז אמורה להיות דרך אחרת לצורך קבלת אותו רווח. למשל, יש חברות, שמציעות אחסון חינמי, אבל בחתימה חוזה אתם מאשרים להם להציג פרסומות באתר שלכם. למישהו זה לא יפריע ולמישהו זה יפריע עד מאוד.
עוד דבר, שבדרך כלל כאשר אתם לקוחים את החינמי, אז הכותבת URL לא תהיה נקייה ותכלול דברים נוספים, ובכך תפגע גם בחוויית המשתמש וגם בקידום האתר. בנוסף, לכל זה אתם פעם לא יודעים מי השכנים שמאוחסנים באותו שרת, ואם אלו יהיו "אתרי זבל", שגוגל מעניש, אז גם אתם יכולים להיות מושפעים. לסיום, נגיד גם שאם לא מספיק את כל מה שהוזכר קודם אז ברב המקרים, כאשר בהם הוצע שירות אחסון חינמי, לא תהיה לכם אופציה לקבל מענה משירות לקוחות או תמיכה טכנית או שזה ייקח הרבה זמן ובינתיים כל מה שעשיתם והשקעתם ילך לטמיון. תחשבו למשל על אתר חנות מקוונת, אם הוא עקב התקלה אינו באוויר או אינו פעיל בצורה תקינה, אז לגולשים אין סבלנות לחכות שהכל הסתדר וזה אומר שעסק מפסיד גם מבחינה הכלכלית.